Actief: Project Trojaans Evangelie

In het KORT

  • Veel mensen blokkeren bij bijbelteksten / evangelie. Gooien folders weg.
    Hebben innerlijke barrières tegen alles christelijk.

  • Daarvoor online test ontwikkeld: “BEN ik een goed mens?”

  • Laagdrempelig en leuk om mee te doen.
    Zo ontwijken we de muren die velen normaliter opwerpen.

  • Adhv de vragen en uitslag geven we inzicht in moraliteit.
    De uitslag bestaat uit een reeks korte animaties.
    Die ontvangen ze door opgeven van naam en e-mail adres.

    Bestaat goed/slecht, wie bepaalt dit en wat betekend dit voor mij?
    Zien hoe God je ziet, i.p.v. menselijke mening.

  • Eerst zondebesef realiseren om zodoende de Verlosser te waarderen.
  • Nu ze hun (morele) ziekte beseffen, presenteren we het medicijn (Evangelie),
    maar dan met begrip, en God willend waardering en acceptatie.

    En nu kunnen we dit ook presenteren bij diegenen die normaliter barrières opwerpen.

  • Opvolging: Diegenen die kiezen om t evangelie te horen, krijgen nazorg. (denk aan info over bijbel, gemeente, doop, etc)
    Diegenen die de animaties niet afkijken, worden ook opgevolgd voor een herkansing, dankzij naam en e-mail adres.

  • Online “BEN ik een goed mens?” test wordt via social media advertenties gebracht bij de juiste doelgroep.
    Dit zijn op zowel insta als facebook ca. 5 miljoen gebruikers.
    De campagne wordt gelanceerd met een initiële campagne van 6 maanden. (zie hieronder)

  • Het realiseren van de webbouwer, animaties en bijkomende investeringen heeft God al in voorzien.

Hulpvraag

Voorziening (a €12.000) staat open.

Dit wordt gebruikt voor het opzetten, uitrollen en beheren van een 6 maanden durende social media campagne (insta/facebook) om de doelgroep te bereiken die digitaal vaardig zijn, tussen de ca. 16 en 40 jaar oud.

Met dit bedrag kunnen naar verwachting tussen 700k – 1 miljoen vertoningen bereikt worden binnen dit half jaar.
Dankzij adverteren op social media, zijn mensen zo slechts 1 klik verwijderd van de website.

Gaandeweg worden verschillende KPI’s gemonitord zoals de conversieratio van advertentie > website, aantal opgevraagde uitslagen, aantal aanvragen E-book. Op basis van deze data zal ook waar nodig worden bijgestuurd.

Deze data zal worden verzameld om het succes te meten. Dit kan aan de hand van terugkoppeling met investeerders ook de sprinkplank zijn voor verdere campagnes om nog meer mensen effectief te bereiken met het evangelie.

Achterliggend idee

Helaas weten we dat het gros van alle traktaten en folders ongelezen weggegooid worden.

Er zijn veel mensen die, zodra ze maar een bijbeltekst of verwijzing zien, denken: “Dit is niet voor mij” en het verdwijnt in de prullenbak. Doodzonde. Letterlijk. Dit terwijl er zelfs landelijke bezorg acties zijn geweest met uitgebreide folders vol met bijbelverwijzingen voor het evangelie.

Zoals Paulus in 1 Kor 9 aangaf, ging hij op het niveau van de toehoorder te werk om ze te winnen. In dit project doen we dat ook.
Wat is hier nou zo uniek? We gebruiken een trojaans paard om het evangelie ook bij deze mensen binnen te brengen.

In plaats direct van in te zetten met het evangelie en bijbelzware folders, beginnen we bij het begin: De zondigheid van de mens.

Want hoe kan iemand Christus aannemen als de Verlosser voor zijn zonden, als er geen besef van zonde is?

Net als dat iemand (hopelijk) niet zomaar medicatie slikt, als ze denken niet ziek te zijn.
Als je dan medicatie aanbiedt, zullen ze weigeren. Dat is logisch.

Oftewel mensen moeten eerst overtuigd zijn dat ze (moreel) ziek zijn om het geneesmiddel (evangelie) te waarderen en aan te nemen.

Uitvoering

Om dit binnen te brengen, OOK bij de mensen die normaliter barrières opwerpen,
doen we dat op een manier die bij hen past. Die focust op wat zij belangrijk vinden: Zichzelf.

En dan op een leuke manier die uitdaagt om mee te doen: Een online “Ben ik een goed mens?” test.
Iets waarin zij zelf centraal staan en wat enorm laagdrempelig is om aan mee te doen.

Men kan aan de hand van een reeks vragen de uitslag krijgen in hoeverre ze een goed mens ZIJN.
Let op: ZIJN. Dus niet op basis van meningen, maar op basis van absolute moraliteit.
De vragen zijn natuurlijk gebaseerd op bijbelse principes.

De uitslag bestaat uit een reeks korte animaties die de uitslag uitleggen.
Om dit zo toegankelijk mogelijk te maken voor de meeste mensen is dit
ingezet op het niveau voor 12-jarigen:

  • BEN jij een goed/slecht mens? Hoe is dit te bepalen?
  • Bestaat absolute moraliteit (goed/slecht)? (Ja)
  • Waar komt die absolute moraliteit vandaan? (God)
  • Wat betekend dit voor mij / besef jij nu hoe God jou ziet? (slecht mens en genade nodig)
  • Heb je spijt van je zonden en wil je het evangelie horen?

Uniek voordeel:

Op deze manier kunnen we een enorme groep mensen bereiken die normaliter afgesloten zijn.
En niet alleen dat. We helpen mensen om zichzelf te zien in Gods licht en hun zondigheid te beseffen.

Op die manier kan vervolgens het evangelie binnengebracht worden bij mensen die de noodzaak er van beseffen.

Oftewel, als een trojaans paard brengen we evangelie voorbij de opgeworpen muur in een voorbereid hart.

Concreet

God heeft tot nu toe voorzien in:

  • Uitleg animaties: zijn bijna klaar. Investering (a €15.000)
  • Website: partner en budget staan klaar om op te bouwen. Investering (a €4000)

    Hulpvraag

    Voorziening (a €12.000) staat open.

    Dit wordt gebruikt voor het opzetten, uitrollen en beheren van een 6 maanden durende social media campagne (insta/facebook) om de doelgroep te bereiken die digitaal vaardig zijn, tussen de ca. 16 en 40 jaar oud.

    Met dit bedrag kunnen naar verwachting tussen 700k – 1 miljoen vertoningen bereikt worden binnen dit half jaar.
    Dankzij adverteren op social media, zijn mensen zo slechts 1 klik verwijderd van de website.

    Gaandeweg worden verschillende KPI’s gemonitord zoals de conversieratio van advertentie > website, aantal opgevraagde uitslagen, aantal aanvragen E-book. Op basis van deze data zal ook waar nodig worden bijgestuurd.

    Deze data zal worden verzameld om het succes te meten. Dankzij verschillende KPI’s is inzichtelijk waar een eventuele bottleneck zou zijn.
    Indien hier problemen vormen kan hier snel en specifiek op worden ingesprongen.

    Vanaf 3 maanden na de start is er terugkoppeling over de resultaten en de gevolgen daarvan,
    evenals nadat de campagne van 6 maanden voorbij is.

    Uiteindelijk kan de data bij succes aan de hand van terugkoppeling met investeerders ook de sprinkplank zijn voor verdere campagnes om nog meer mensen effectief te bereiken met het evangelie.